IndeksIndeks  Calendar  Start  FAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

Share | 

 

 Mechanizm systemu walk

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Kossjen Shagul
Liczba postów : 28
Join date : 23/04/2017
Przybysz
PisanieTemat: Mechanizm systemu walk   Czw Maj 25, 2017 11:32 am

Po pierwsze prosimy o prowadzenie walk jeden na jednego, lub dwóch na dwóch maksymalnie w większych ilościach starajmy się prowadzić je jak najrzadziej.

Każda walka prowadzona jest przez sędziego, decyduje on o jej przebiegu oraz wyniku na podstawie jakości waszych opisów tego co robi wasza postać ale również na podstawie statystyk waszej postaci i to jest ważniejsza część.

Podczas walki piszemy kolejnością zmienną. Czyli:
Gracz 1 ---> Gracz 2 ---> Sędzia
następnie
Gracz 2 ---> Gracz 1 ---> Sędzia
i ponownie Gracz 1 ---> Gracz 2 ---> Sędzia

Po co? Otóż po to, że wprowadza to większą uczciwość gdyż pierwszy w kolejności opisuje atak, lub nawet ich serie, a gracz drugi w kolejności opisuje obronę, więc wpierw jeden atakuje, a drugi się broni (może też próbować kontratakować) po czym następuje zamiana.

Wiele zależy od statystyk, więcej na ten temat w dziale mechanizm, w temacie statystyki. Trafienie w poszczególne części ciała zadaje różne ilości obrażeń od broni bazowej, do tego też dochodzi czystość trafienia. Ataki z zaskoczenia zadają też 50% większe obrażenia.

W przypadku sparingów sędzia jest niepotrzebny. Możecie sami dogadać się co do przebiegu walki. Jednak jeśli chcecie możecie również go poprosić o sędziowanie nawet sparingu.

Kolejność w przypadku walki dwóch na dwóch:

Gracz 1 ---> Gracz 2 ---> Gracz 3 ----> Gracz 4 --- > Sędzia
następnie
Gracz 2 ----> Gracz 1 ---> Gracz 4 ----> Gracz 3 ---> Sędzia
itd.

Oczywiście kolory oznaczają jedną drużynę, czerwona to jedna para, a niebieska, to druga. Tutaj również walka jest nieco trudniejsza, gdyż wszyscy opisują jednocześnie atak, i obronę, więc muszą przewidywać ruchy nie tylko jednego przeciwnika ale i drugiego, że czasami też i drugi przeciwnik może nas zaatakować, możemy też zaufać naszemu towarzyszowi, że mu na to nie pozwoli.
Zapytacie też pewnie czemu kolejność jest zamienna. Odpowiedź jest bardzo prosta. Daje to pewną możliwość współpracy, oraz wykorzystywania dziur w obronie przeciwników. W jaki sposób? Wysilcie się, i wymyślcie sami jak możecie to wykorzystać.

Gracze z tej samej różnicy również mogą się dowolnie zamieniać, albo mogą tak samo utrzymywać swoją kolejność przez całą walkę, albo w co turę, czy też co kilka tur się zamienić, byleby nie zaczynał ktoś z przeciwnej drużyny niż ta która powinna aktualnie zaczynać.

W walce dwa na dwa jest też przez sędziego brana pod uwagę jedna rzecz. Możliwe zgranie walczących, to znaczy, jakie są między nimi powiązania, i na podstawie tego jak zgrani mogą być, logiczne jest przecież, że jeżeli przyjdzie tak walczyć dwójce wojowników którzy kompletnie się nie znają, albo słabo, to będą walczyć gorzej niż np. rodzina, współlokatorzy, wieloletni przyjaciele, osoby trenujące razem, itd. W tych przypadkach więcej "łączonych" ataków będzie odnosiło sukces, i będą one zadawały więcej obrażeń.

Pozostaje już tylko walka we 3, dwóch na jednego. Nie będę tego obrazował, ale ten który jest sam zawsze pisze na końcu, ma to być ułatwienie, tak aby mógł wykorzystywać dziury przeciwników, gdyby nie to nikt nie miałby szans.

Sędzia może być w wielu miejscach na raz gdyż przecież czasami będzie musiał prowadzić kilka walk na raz, a dla naszych postaci go tam nie ma.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
 
Mechanizm systemu walk
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
 :: Przedsionek :: Kompendium :: Mechanizm-
Skocz do: